Ідеальний клієнт очима продакшена

Розповідаємо, яким має бути ідеальний клієнт, на думку продакшена.

Брифінг

Ідеальний клієнт спочатку особисто і детально брифує креативну групу, розповідає про продукт і завдання, окреслює межі бюджету, а потім дає час на роздуми – на хорошу пропозицію з 3-4 ідей потрібно мінімум два тижні.

Поганий клієнт все придумав сам, краще режисера знає, як знімати і монтувати, а зйомка повинна була бути ще вчора – від таких брифів ми відмовляємося.

Презентація

Ідеальний клієнт запрошує креативну групу на особисту презентацію, уважно слухає і коментує ідеї. дає фідбек і обирає переможця, з яким переходить до підготовки зйомки. Контролює деталі з точки зору бренду, але довіряє продакшену у питаннях виробництва.

Поганий клієнт просить відправити ідеї поштою, довго не відповідає на листи, переносить терміни, ставить проект на паузу. Якщо справа доходить до виробництва – коментує кожен рядок кошторису в дусі: “Гонорар режисера занадто великий. Він справді стільки отримує?” Iноді доводиться з цим працювати.

Підготовча зустріч

Ідеальний клієнт бере участь в процесі підготовки, прислухаючись до рекомендацій продакшну – разом вибирає режисера, оператора, локацію і художнє рішення. Ми проводимо пре-продакшн зустріч, де обговорюємо і стверджуємо деталі і виходимо на зйомку.

Поганий клієнт диктує свої умови, навіть якщо вони шкодять сценарію і баченню режисера, або навпаки повністю випадає з процесу підготовки.

Зйомка

Ідеальний клієнт приїжджає на зйомку в хорошому настрої і насолоджується процесом згідно з узгодженим планом. Довіряє режисеру по драматургії і оператору по кадру. При цьому підказує важливі деталі, що стосуються бренду. Дуже часто клієнт стає справжнім другом всієї команди.

Поганий клієнт на зйомці надмірно активний. Часто говорить, що йому все не подобається і потрібно робити по-іншому. Знає краще за режисера, як повинен вести себе актор, і краще оператора бачить кадр. Зазвичай, на такий зйомці всі дуже втомлюються і ненавидять свою роботу.

Пост-продакшн

Ідеальний клієнт розуміє правильний порядок пост-продакшну: монтаж, графіка, саунд-дизайн, корекція кольору, клін-ап. Вміє дивитися чорновий монтаж. Швидко дає коментарі.

Поганий клієнт може попросити перемонтувати ролик або подивитися інший дубль після того, як ролик пофарбували. Дає коментарі на кшталт: “Та чого там монтувати? Які два дні?” Просить адаптувати ролик під всі рекламні канали вже поза бюджетом і продовжити права на використання образів акторів до нескінченності, замість позначеного в договорі року.